העסקה יצאה לפועל: 13 חטופים ישראלים שוחררו

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on העסקה יצאה לפועל: 13 חטופים ישראלים שוחררו
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם כניסת השבת: 13 חטופים, נשים וילדים שנחטפו בידי מחבלי חמאס הארורים מיישובי עוטף עזה בבוקר יום שמחת תורה, השתחררו במעבר רפיח. בנוסף, שוחררו 11 אזרחים זרים.

    החטופים עברו תשאול ראשוני בידי אנשי מערכת הביטחון שביקשו מהם לשתף מידע על מה שעבר עליהם בעזה, כמובן אחרי סיום הטיפול ע״י גורמי הרפואה והרווחה. החטופים תודרכו שלא להתראיין לתקשורת, כדי למנוע פגיעה בחטופים שצפויים להשתחרר בהמשך.

    החטופים ששוחררו: משפחת אשר – האמא דורון, והבנות אביב (שנתיים וחצי) ורז (ארבע וחצי). משפחת מונדר – הסבתא רותי, האמא קרן ואוהד בן התשע. משפחת אלוני – האמא דניאל והבת אמיליה בת השש. עדינה משה בת 72. יפה אדר בת 85. חנה פרי בת 79. מרגלית מוזס בת 78. חנה קציר בת 76. כולם היו במצב טוב.

    המשטרה ליוותה בשיירות את החטופים בתוך הארץ. מספר רב של כבישים בעוטף עזה נחסמו שעות קודם לכן לתנועת כלי רכב, לטובת מבצע "דלתות שמיים" להחזרת החטופים.

    ״אני חלמתי שהלכנו הביתה״, כך אמרה רז אשר בת ה-4.5 לאביה, שפגש אותה בבית החולים אחרי ששוחררה עם אמה ואחותה. אביה, יוני, ענה לה: ״החלום התגשם״.

    ראש הממשלה ושר הביטחון עקבו מקרוב על ניהול אופרציית המבצע להבאת הישראלים ששוחררו משבי חמאס לארץ.

    דיווח פלסטיני טוען כי חלק ממשפחות האסירים הביטחוניים שהשתחררו קיבלו הוראות מגורמי הביטחון בישראל כי יש למנוע קבלות פנים ומראות של שמחה וחגיגות אחרי השחרור.

    יצויין כי ללא קשר לאזהרות הישראליות, בצד הפלסטיני הודיעו כי לא יהיו חגיגות רחבות וכי קבלות הפנים יהיו מוגבלות בשל המלחמה בעזה ולאות הזדהות עם תושבי הרצועה.

    יו"ר ש"ס וחבר הקבינט המצומצם אריה דרעי כתב עם כניסת השבת: מחויבים למשימה הקדושה להחזיר את החטופים ולמוטט את שלטון חמאס דעאש. בעזרת השם ביחד ננצח.

    ראש הממשלה נתניהו אמר: "השלמנו עכשיו את החזרת ראשוני חטופינו. ילדים, האימהות שלהם ונשים נוספות. כל אחד ואחת מהם עולם ומלואו. אבל אני מדגיש לכן – המשפחות, ולכם – אזרחי ישראל: אנחנו מחויבים להחזרת כל חטופינו. זוהי אחת ממטרות המלחמה ואנחנו מחויבים להשיג את כל מטרות המלחמה".

    נשיא המדינה יצחק הרצוג: "בשם העם כולו אני מודה לכל מי שעוסקים במלאכת הקודש של השבת בנינו ובנותינו הביתה. חשוב לזכור כי המלאכה לא תמה עד שכל החטופים ישובו לישראל.

    "אני רוצה לחזק את האנשים שעוסקים במשא ומתן, כלל כוחות הביטחון, הכוחות הלוחמים בשטח, קהיליית המודיעין הישראלית, אנשי המינהלת של החטופים והנעדרים, צוותי הפסיכולוגיה, העובדות והעובדים הסוציאליים, כוחות הרפואה, ההצלה והשיקום ומטה משפחות החטופים ולצידם הגורמים הבינלאומיים הרלבנטים.

    "אני מחבק ומחזק את החוזרים הביתה וכן את משפחותיהם של כלל החטופות והחטופים, ומתפלל לשובם המהיר והבטוח של בנותינו ובנינו שעדיין בידי האוייב. ליבנו איתם כל דקה ביום".

    הנשיא האמריקני ביידן: "השחרור של החטופים מתנהל טוב – אבל זו רק ההתחלה. אני מאמין שאחת הסיבות למתקפה – להרוס את התהליך שהתחלתי עם סעודיה".

    200 משאיות סיוע הומניטארי נשלחו אמש לארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים בדרום רצועת עזה דרך מעבר רפיח, לאחר שנבדקו ביטחונית במעבר ניצנה. משאיות הסיוע ההומניטארי הכילו מזון, מים, ציוד למחסות ואספקה רפואית בלבד.

    החזית הצפונית: במהלך השבת הופעלו פעמיים אזעקות בגליל, בשעה 6:53 בבוקר ובשעה 12:47 בצהריים. לא היו נפגעים. חמאס מנגד שמר על הפסקת האש ולא שיגר רקטות מעזה.

    צה״ל הפיל הלילה טיל קרקע אוויר ששוגר לעבר כטב״ם של צה״ל. הכלי לא נפגע והמשיך במשימתו. בתגובה לשיגור, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור של חזבאללה.

    ״אנחנו אנשי מוחמד דיף״: מחבלת החזית העממית, רוודה אבו עג׳מיה ממחנה הפליטים דהיישה, התקבלה ליד בית לחם בחגיגות שחרור עם קריאות הסתה לטרור.

    בתוך כך, 13 חטופים נוספים צפויים להשתחרר הערב (מוצאי שבת) לפי ההסכם עם החמאס. ישראל קיבלה את רשימת החטופים שישוחררו היום, אך בינתיים השחרור לא קרה. בעקבות הפקת לקחים מאתמול – היום החטופים שישוחררו לא יעברו דרך בסיס חצרים של חיל האוויר. הם יועברו ממעבר כרם שלום בגבול, ישירות לבתי החולים במרכז הארץ. גורמים ישראלים מביעים אופטימיות שהעיכוב בשחרור החטופים הישראלים היום ייפתר בקרוב, ואומרים שלא מדובר בפערים מהותיים – חמאס מנגד טוען שלא קיבל את מספר המשאיות שדרש.



    0 תגובות